平和な心/Pacifism

グラックは生まれて初めて、ほんわかふわふわした気持ちになった。

For the first time in his life, Grakk felt a little warm and fuzzy inside.

ミラージュ 第6版 第8版 第9版 第10版 基本セット2010 基本セット2011 基本セット2012 基本セット2013 基本セット2014

良心のとがめにさいなまれていたカーンは、モグどもによって飛翔艦プレデターに連れて行かれたとき、全く抵抗しなかった。

Frozen by conscience, Karn did not resist as the moggs carried him to the Predator.

テンペスト

戦い?それはイヤだ。死ぬのがイヤなんじゃない。とにかく休息したいんだよ。
――ウルザからセラへ

"Fight? I cannot. I do not care if I live or die, so long as I can rest."
――Urza, to Serra

ウルザズ・サーガ

戦士がいなければ、戦争はできない。

Without warriors there can be no war.

第7版

戦うために生まれてきた者でさえ、アクローマの前では剣を置かざるをえない。

Even those born to battle could only lay their blades at Akroma's feet.

オンスロート

「戦えば、蝶を踏んでしまうかもしれません。それは悲しいことです。」
――カル・シスマのクロウグ

"If I fight, I might step on a butterfly. That would be sad."
――Krowg of Qal Sisma

タルキール龍紀伝

名前: