角海亀/Horned Turtle

柄のない槍、持ち手のない盾。

Its spear has no shaft, its shield no handle.

人間にそっくりなのよ――簡単に壊れる固い甲羅の下に、傷つきやすい柔らかい肉があるの。
――闇の天使セレニア

"So like men are they: a hardened shell with fragile flesh beneath."
――Selenia, dark angel

人間にそっくりなのよ――固い甲羅の下に、傷つきやすい柔らかい肉があるの。
――闇の天使、セレニア

――Selenia, dark angel

あいつは訪問客が好きじゃないんだ……エサになる訪問客なら別だがね。

It doesn't like having visitors . . . unless it's having them for lunch.

亀が甲羅に隠れるというのは間違いだ。彼らは単に、お前の頭の食いちぎり方をじっくり考える時間が欲しいだけだ。

It's a mistake to say turtles hide in their shells. They merely need time to contemplate how best to bite your head off.

名前: