蠢く骸骨/Drudge Skeletons

Bones scattered around us joined to form misshapen bodies. We struck at them repeatedly――they fell, but soon formed again, with the same mocking look on their faceless skulls.

我らの周囲に散らばった骨が集い、ちぐはぐな体に組み上がっていく。我らは何度も何度もそれを攻撃し、打ち倒した。しかし、すぐにまた、顔のない髑髏があざ笑うように立ち上がってくるのだった。

死者は兵士に絶好である。命令に逆らうこともなければ、降伏することもありえない。しかも、身体のどこかが取れたぐらいでは戦いをやめないのだから。
――ネビニラル「ネクロマンサーの手引き」

"The dead make good soldiers. They can't disobey orders, they never surrender, and they don't stop fighting when a random body part falls off."
――Nevinyrral, Necromancer's Handbook