偏頭痛/Megrim

「痛みから逃れることはできるよ」とジェラードはクロウヴァクスに言った。「でも経験から言えば、痛みから逃げるのは大変だ。痛みの方が疲れる前に自分が疲れちゃう」

"You can run from your pain," explained Gerrard to Crovax, "but take it from experience: you will tire before it does."

ストロングホールド

人の心から切り離された記憶は、刃向かってくることがある。

Memories cut from the mind can cut right back.

第7版 第8版

痛みから逃れることはできるさ。その前に自分がへばるけどな。
――ウェザーライト号のジェラード

"You can run from your pain, but you will tire before it does."
――Gerrard of the Weatherlight

第9版

苦痛は道具であり技術だ。道具と一緒で研ぎ澄まさなくちゃいけないし、技術と一緒で鍛えなきゃいけない。
――陰謀団の拷問官、フックス

"Pain is both a tool and a craft. Like any tool, it must be sharpened. Like any craft, it must be practiced."
――Hooks, Cabal torturer

第10版

「それは悪循環よ。緊張は苦痛を生む。苦痛は緊張を生む。単純で美しいとは思わぬか、のう?」
――吸血鬼の夜侯、ヴラディーン

"It's a vicious circle. Stress breeds pain. Pain breeds stress. It's simply beautiful, wouldn't you agree?"
――Vradeen, vampire nocturnus

基本セット2010

名前: