歩く死骸/Walking Corpse

「望みが無いと? 我らの死者が意思無き肉喰いとなってスレイベンの壁を次から次へと這い上ってくるこの時がか? 奴らを切り伏せ続けねばならぬ今、さような哲学的装いに浸る暇などありはせぬ。」
――月皇ミケウス

"Is it hopeless? When wave upon wave of our dead return as mindless flesh-eaters to claw upon Thraben's walls? We're too busy cutting them down to indulge ourselves in such philosophical foppery."
――Mikaeus, the Lunarch

イニストラード

「普通の軍隊の場合、食糧確保には輸送が必要だ。ゾンビの場合、それが強みになる。奴らは食うために戦い、食うから恐れられる。」
――ネファリアのグール呼び、ジャダー

"Feeding a normal army is a problem of logistics. With zombies, it is an asset. Feeding is why they fight. Feeding is why they are feared."
――Jadar, ghoulcaller of Nephalia

基本セット2013

「普通の軍隊の場合、食糧確保が問題となる。ゾンビの場合、それが強みになる。奴らは食うために戦い、食うから恐れられる。」
――ネファリアのグール呼び、ジャダー

――Jadar, ghoulcaller of Nephalia

基本セット2015

名前: