本質の散乱/Essence Scatter

どれだけ興味深い怪物を召喚するかではなく、召喚が間違った方向に行ったときにどれだけ興味深い結果が起こるかを競う魔術師もいる。

Some wizards compete not to summon the most interesting creatures, but to create the most interesting aftereffects when a summons goes awry.

基本セット2010

「お前が霊気から得ようとしているそれな、私なら風に乗せて飛ばせるんだが。」
――ジェイス・ベレレン

"What you attempt to pull from the Æther, I can spread onto the wind."
――Jace Beleren

基本セット2013 基本セット2014

ケフネトの厳格な学徒たちは運に頼ることを嫌う。その迷路から運任せで抜け出そうとしても決して成功しない。

Dependence on luck is anathema to Kefnet's rigorous studies. Those who hope to escape his maze by chance never succeed.

アモンケット

名前: